رتبه نخست بیمه تعاون در سرعت رسیدگی به شکایات
رتبه نخست بیمه تعاون در سرعت رسیدگی به شکایات
ایران نیوز 24: گزارش عملکرد سال گذشته بیمه تعاون از بهبود مدت زمان رسیدگی به شکایات و دستیابی به متوسط زمان یک روز در این شاخص در چارچوب استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲خبر داده است.این شاخص در صنعت بیمه، ‌منحصر به فرد است و توانسته بیمه تعاون را به سرآمد شرکت‌ها در این زمینه تبدیل کند.

به گزارش روابط‌عمومی بیمه تعاون ، اطلاعات دریافتی از شکایات علیه بیمه تعاون در سال ۱۳۹۹نشان می‌دهد که در این سال تنها ۲۷مورد شکایت از این شرکت در سامانه بیمه مرکزی ثبت شده است.این عدد زمانی قابل توجه است که بدانیم تعداد شکایات ثبت‌شده علیه این شرکت در سال ۱۳۹۹نسبت به سال پیش از آن ۳۴درصد کاهش یافته است.از سوی دیگر، ۵۵درصد شکایات ثبت‌شده مربوط به رشته پرشکایت بیمه‌های اتومبیل است، به طوری‌که رشته‌های زندگی، حوادث، مهندسی و حوادث راننده، هر کدام فقط یک مورد شکایت داشته‌اند.سهم بیمه تعاون از کل شکایات ثبت‌شده در صنعت بیمه کمتر از یک درصد است.

مهمترین بخش گزارش بیمه مرکزی از شاخص «شکایات» در بیمه تعاون، مربوط به سرعت رسیدگی به شکایات است.آن‌طورکه گزارش حکایت می‌کند، بیمه تعاون در سال ۱۳۹۹به طور متوسط ظرف «یک روز» به شکایات واصله رسیدگی و نتیجه آن را اعلام کرده است،‌ در حالی‌که این زمان در سال قبل آن ۹روز بوده است. کاهش ۸روزه زمان رسیدگی به شکایات و رساندن آن به کمترین میزان ممکن،‌ باعث شده است این شرکت در شاخص مذکور وضع «بسیار مطلوب» را شاهد باشد.