
به گزارش روابطعمومی ایرانسل، این رویداد، با هدف توضیح چیستی و مفهوم علم داده و تشریح کاربردهای آن، خصوصاً برای کسبوکارها و نیز چگونگی استفاده از دادههای خرد و کلان برای دستیابی به بینشهای کاربردی و استراتژیهای دادهمحور در کسبوکارها به منظور اتخاذ تصمیماتی آگاهانه برای رشد و بهینهسازی عملکرد، برگزار شد.از جمله مهمترین بخشهای این وبسمینار، میتوان به سخنرانی و اجرای پنلهای تخصصی دربارۀ علم داده، با حضور کارشناسان و فعالان زیستبوم فناوری، با محورهای «علم داده، چالشها و فرصتها» و «انتقال تجربه عملی و کاربردی در علم داده و زیرشاخههای مرتبط» و نیز بازدید از نمایشگاه جانبی با حضور فعالان کسبوکار، اشاره کرد.
جهان امروز، جهان داده است و ذخیرهسازی و استفاده بهینه از داده، یکی از چالشهای اصلی سازمانها در یک دهۀ گذشته بوده است. از اینرو در سالهای اخیر، تمرکز اصلی متخصصان داده روی ساختن چارچوبها و راهحلهایی برای مدیریت دادهها، از استخراج و ذخیرهسازی تا تحلیل و استراتژیهای دادهمحور بوده است.علم داده در حقیقت حلقه اتصال و هدایتگر این وضعیت است. علم داده، مجموعهای از ابزارها، الگوریتمها و اصول یادگیری ماشین است که هدف آن، کشف کردن الگو از میان دادههای خام به منظور پیشبینی و تصمیمگیری است. اغراق نیست که بگوییم امروز، یکی از بیشترین استفادهها از داده و علم داده، در حوزه کسبوکار صورت میگیرد.آکادمی ایرانسل، در قالب مجموعۀ «ایرانسل لبز (Irancell Labs)» تأسیس شده و به بیان دقیقتر، مرکز آموزشی این مجموعه است. هدف اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران در راهاندازی آکادمی، این است که برای توسعۀ جریان آموزشی مهارتمحور، توانمندسازی مشتریان، مشارکت در خلق روشهای نوین آموزش دیجیتال و عرضۀ عادلانۀ آموزش، به سهم خود گامی مؤثر بردارد. آموزشهای ارائهشده در آکادمی ایرانسل، در نگاهی کلی، شامل «آموزشهای تخصصی و نوآورانه برای توانمندسازی منابع انسانی شرکت ایرانسل»، «آموزشهای مهارتمحور در حوزههای تخصصی برای تأمین نیازهای علمی نیروهای انسانی در شرکتهای همکار ایرانسل»، «آموزش دیجیتال برای مشتریان ایرانسل در گروههای تخصصی مدیریت حرفهای و فناوریاطلاعات و ارتباطات» و «آموزش استارتاپها و فرایند شتابدهی و ارائه خدمات منتورینگ» هستند